Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Mamma till dotter med självkadebeteénde

Av Krissy - 22 juni 2016 08:45

Den stora dottern har ett självskadebeteénde, hon har tre självmordsförsök bakom sig, det är märkligt att det ska behöva ta så många försök innan psykiatrin tar det hela på allvar. Innan skolan slutade hade dottern varit och talat med skolsköterskan och då kommit fram till att det skulle kanske vara skönt att få prata enskilt med psykologen, som mamma ringer jag ju självklart upp BUP och förmedlar detta, när psykologen ringer tillbaka så får jag en kalldusch, nä, dottern är för ung för att tala enskilt. Jag blir rasande, ringer verksamhetschefen för BUP och ifrågasätter. Dottern kanske inte vill berätta för oss föräldrar, men som hon ändå måste få ur systemet Verksamhetschefen talar då om att man jobbar ju med hela familjen, ja, det fattar jag med, men jag villha en kombo. Det finns saker som  Efter dotterns sista självmordsförsök blir jag uppringd av verksamhetschefen för BUP som då säger att självklart får hon tala enskilt. Ska det behöva ta TRE självmordsförsök???? Efter tredje försöket blev hon inlagd och vid utskrivningen en vecka senare, var mellanvården inkopplad. Det är också något jag har funderat på, varför la man inte in henne första gången? Varför kopplades inte mellanvården in på en gång? Det hade kunnat bespara oss en hel del tid och orosmoment. Den 11 maj rymde den stora dottern, hon hade dragit på efternatten, maken väcker mig vid 6 tiden på morgonen och säger att dottern har dragit, nyväckt som jag var frågade jag "dragit till skolan? " Vi slog på positioneringstjänsten för att kolla var hon befann sig, det visade sig att hon rörde sig mot stan. Maken hade lite sms kontakt med henne. Sista messet "nu är jag inte kvar i stan". Hon hade då satt sig på ett tåg. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krissy - 18 juli 2016 03:37

Jaha, då har det varit ytterligare en resa till barn och ungdomspsykatrin. Dottern har återigen försökt ta sitt liv. Den här gången, genom att sätta sig på järnvägsspåret. Någon larmade anonymt. Polis, räddningstjänst och ambulans ryckte ut. Maken ri...

Av Krissy - 28 juni 2016 03:26

Jaha då var midsommar över för i år. Jag var ledig midsommarafton. det var varmt som tusan. Vi var hemma och på eftermiddagen kom vattenspridaren upp. Det blev en dusch i den med kläderna på. Galnpanna som jag är missade jag att ta av moig glasögonen...

Av Krissy - 28 juni 2016 03:00

Jaha då var midsommar över för i år. Jag var ledig midsommarafton. det var varmt som tusan. Vi var hemma och på eftermiddagen kom vattenspridaren upp. Det blev en dusch i den med kläderna på. Galnpanna som jag är missade jag att ta av moig glasögonen...

Av Krissy - 22 juni 2016 07:42

Det hela började egentligen 2007 när jag kom på maken med att vara otrogen. Orsaken var att han ville ha en skilsmässa men istället för att säga det rent ut så valde han vägen av att vara otrogen. Just då befann jag mig i en situation som gjorde att ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards